لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 برای اولین بار در جهان نخستین روبات لوله گذار تحت عنوان سیستم کپلربا کنترل از راه دور به جامعه ی بیهوشی معرفی شد.این روبات که ساخته ی دست دکتر توماس همرلینگ و همکارانش هست موجب کاهش برخی عوارض اینتوبیشن و مدیریت بهتر راه هوایی بیمارخواهد شد.  

روبات لوله گذاری

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 22 / 8برچسب:, ] [ 2:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

سلام دوستای گلم.امیدوارم مثل همیشه حالتان خوب باشد.

امروز به شما نرم افزاری معرفی می کنم که به به کمک ان می توانید

 به راحتی با داروهای قلبی عروقی آشنا بشید.از امکانات دیگر این نرم افزار

می توان به قابلیت کوییز گیری آن اشاره کرد.

 

پیشنهاد میکنم  حتمااین نرم افزار مفید و کاربردی رو دانلود کنید.

دانلود

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 16 / 8برچسب:, ] [ 14:40 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

آشنایی با مانیتورینگ در اتاق عمل

دریافت فایل

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 29 / 6برچسب:, ] [ 14:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 نحوه ی برخورد با بیماران در حالت کما در اورژانس

دریافت فایل

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ پنج شنبه 29 / 6برچسب:, ] [ 14:22 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

پیشنهاد میکنیم این اسلاید زیبای آموزشی را دریافت نمایید.

DOWNLOAD

http://www.marlerblog.com/uploads/image/10170.jpg

[ دو شنبه 26 / 6برچسب:, ] [ 7:38 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

پیشنهاد می کنیم این اسلاید زیبای آموزشی را دریافت نمایید.

DOWNLOAD

http://www.operation-tables.com/gifs/table-position-1.jpg

 

http://mojtabasaeidi.persiangig.com/other/Femur-Interlocking-Position.jpg

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ دو شنبه 26 / 6برچسب:, ] [ 7:20 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 


تهويه به معناي ورود و خروج گازها از طريق ريه‌ها مي‌باشد به هر روشي كه انجام تهويه توسط تجهيزات مكانيكي صورت گيرد به آن تهوية مكانيكي گويند . در تهوية مصنوعي ورود و خروج گازها به ريه‌ها از طريق تغيير در فشار داخل يا خارج توراكس صورت مي‌گيرد .

هدف تهوية مصنوعي درمان بيماري ريوي نيست بلكه با برقراري تهوية مصنوعي و حمايت از ريه‌ها تا زمان رفع علت زمينه ساز نيازهاي تهويه‌اي و اكسيژناسيون بيمار تأمين مي‌گردد.

مهمترين اهداف تهوية مصنوعي:

حفظ و برقراري تهوية مناسب آلوئولي جهت جذب o2 و دفع co2 تحويل o2 با غلظت مورد نظر جهت جلوگيري از هايپوكسي

تجویز گاز تحت فشار مثبت به منظور افزایش حجم ریه ها و کاهش ابتلا به اتلکتازی

اعمال فشار مثبت در انتهاي بازدم (peep) بمنظور جلوگيري از كلاپس راههاي هوايي و بهبود اكسيژناسيون

برقراري و حفظ تنفس با طرح تهويه‌اي مناسب

برقراري مجدد تنفس در بيماراني كه دچار ايست تنفسي شده‌اند يا بيماراني كه سيستم تنفسي توانايي كامل در دفع Co­2 و جذب O2 راندارد.

در نارسایی حاد تنفسی با علایم PaCO2>50mmHg همراه با PH>7/3 به منظور پیشگیری از بروز اختلال در سطوح سلولی خصوصا آسیب های غیر قابل بازگشت سلول های مغزی 

به عنوان درمان كمكي در بيماران مبتلابهCOPDکه دچارحملات نارسایی تنفسی شده اند

به عنوان درمان کمکی در مواری که قفسه سینه و ریه هها تحت فشار قرار گرفته باشند

انواع ماشینهای تنفس مصنوعی:

بطورکلی ماشینهای تهویه مصنوعی به دونوع ونتیلاتورهای فشارمنفی وونتیلاتورهای فشارمثبت تقسیم بندی میشوند.

ونتیلاتورهای فشارمنفی:

نخستین ماشینهای تهویه مصنوعی بودندکه دراپیدمی پولیومیلیت طرح ریزی واستفاده شدوتهویه به صورت غیرتهاجمی می باشداین ونتیلاتورها به شکل محفظه ای است که تمام قسمتهای بیماربجزسروگردن رامی پوشانددرزمان دم هوای داخل محفظه تخلیه شده و منجر به ايجاد فشار منفي در داخل محفظه مي‌شود و به دنبال آن باعث مي‌شود كه ديوارة قفسة سينه به خارج كشيده شده در داخل توراكس فشار منفي ايجاد مي‌شود و هوا وارد ريه‌هاي بيمار مي‌گردد با برداشته شدن فشار منفي از محفظه دم پايان يافته و بازدم به صورت غير فعال صورت مي‌گيرد.

بیهوشی - ونتیلاتور

ونتيلاتورهاي فشار مثبت:

در اين ونتيلاتورها كه در سطح بسيار وسيع‌تري در بخشهاي مراقبتهاي ويژه مورد استفاده قرار مي‌گيرند ونتيلاتورهاي فشار مثبت در زمان دم گاز را تحت فشار به داخل ريه‌ها به جريان انداخته و يك فشار آلوئولي مثبت ايجاد مي‌كند و موجب اتساع قفسة سينه مي‌شود براي اين نوع تهويه وجود لوله تراشه يا تراكئوستومي ضروري است تا جريان هوا با حجم مورد نظر به طور كامل در زمان دم با فشار مثبت وارد ريه‌هاي بيمار گردد ونتيلاتورهاي فشار مثبت براساس ختم دم و شروع بازدم طبقه‌بندي مي‌شوند و شامل:

ونتيلاتورهاي با فشار ثابت:

در اين نوع ونتيلاتورها مرحلة دم با وارد شدن هوا به داخل ريه‌ها تا زماني كه فشار راههاي هوايي به فشار از پيش تعيين شده برسد ادامه دارد به محض تنظيم شدن فشار راه هوايي بيمار به حد از پيش تعيين شده بازدم صورت مي‌گيرد و اين نوع ونتيلاتورها حجم جاري تحويلي را زماني قطع مي‌كند كه فشار راههاي هواي بيمار به فشار از پيش تعيين شده برسد بنابراين با تنظيم مقادير بالاتر فشار بر روي دستگاه مي‌توان حجم بيشتري را تحويل ريه‌ها نمود.

نحوة تنظيم فشار در اين ونتيلاتورها براساس دستيابي به حجم جاري قابل قبول مي‌باشد، فشار راههاي هوايي بيمار در اين نوع تهويه ثابت است و حجم متغيير داده مي‌شود و بستگي به سرعت جريان، كمپليانس ريه و مقاومت راه‌ هوايي و مدار ونتيلاتور دارد بنحوي كه تغيير در هر يك از پارامترها مي‌تواند منجر به تغيير در حجم تحويلي به ريه‌ها شود.

ونتيلاتورهاي با حجم ثابت:

جريان گاز در اين ونتيلاتورها به داخل ريه تا زمان تحويل حجم از پيش تنظيم شده ادامه دارد به عبارت ديگر مرحله دم يا جريان گاز به داخل ريه زماني تمام مي‌شود كه حجم از پيش تنظيم شده بر روي دستگاه به داخل ريه‌ها تحويل گردد زمان لازم براي تحويل حجم به سرعت جريان و فشار ايجاد شده در راههاي هوايي متناسب است با تحويل حجم مي‌تواند تغيير نمايد، زماني كه حجم از پيش تعيين شده بر روي دستگاه با تعداد مشخص در دقيقه تنظيم شده باشد سرعت جريان بايد به نحوي تنظيم گردد كه حجم جاري در زمان دمي مناسب تحويل ريه‌ها گردد اين ونتيلاتورها بيش از سايرين قادر به كنترل تهويه واكسيژناسيون مي‌باشد و حجم از پيش تنظيم شده را به ريه‌هاي بيمار تحويل مي‌دهد و همين مزيت باعث استفاده شايع از اين ونتيلاتورها در بيماريهاي حاد تهويه‌اي مي‌باشد بعلاوه اين دستگاه ممكن است فشار راه هوايي را تا حد بسيار بالا افزايش داده و بيمار را در معرض خطر پنوموتراكس، آمفيزم زير جلدي قرار داده براي پيشگيري از چنين خطراتي معمولاً دريچه‌هاي محدود كنندة فشار بر روي ونتيلاتورهاي حجمي تعبيه شده كه در صورت افزايش فشار راههاي هوايي انتظار داريم كه دستگاه ارائه حجم را متوقف ساخته و از افزايش بيش از حد فشار راههاي هوايي پيشگيري نمايد.

ونتيلاتورهای با زمان ثابت:

در زمان دم هوا را در فواصل زماني از پيش تنظيم شده‌ايي به ريه‌ها وارد كرده و پس از سپري شدن زمان مذبور دم خاتمه و بازدم صورت مي‌گيرد سيكلهاي تهويه‌اي مي‌توانند به صورت ساده تحت كنترل مكانيسمهاي زماني يا از طريق سيت كردن تعداد تنفس در دقيقه و تنظيم نسبت دم به بازدم باشد بنابراين در اين ونتيلاتورها حجم و فشار راههاي هوايي متغير است به دليل تحت كنترل بودن زمان سرعت جريان يابد به نحوي تنظيم شود. كه حجم جاري مورد نظر در آن زمان وارد ريه‌ها گردد.

ونتبلاتور های با فرکانس بالا :

از انواع جدید ونتبلاتورها هستند که قادرند حجم های جارری کوچک را با فرکانس بالا به ریه های بیمار برسانند و در این حالت ریه ها به جای اتساع دچار ارتعااش می شوند و انتقال گاز بصورت انتشار صورت میگیرد .

منبع:anesthesia1

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 15:8 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


دخترانی که برای عمل زیبایی بینی به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان مراجعه می کردند، پس از عمل متوجه می شدند که بکارت خود را از دست داده اند. به دنبال شکایت این دختران به نیروی انتظامی اصفهان، نیروی انتظامی دوربین مداربسته ای را به صورت نا محسوس در اتاق عمل قرار داد و مشخص شد که پزشک بیهوشی این عمل زشت را با این دختران انجام داده است.
عکس های منتشر شده از این اتفاق شرم آور به قدری تکان دهنده است که تنها یک عکس از این عمل قبیحانه منتشر شده است.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 15:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

امام صادق (ع) فرمودند :

رویای بیهوشی را دو وجه تعبیر است :

۱ـ دشواری کارها

۲ـ حیرت و سرگردانی و فروماندگی و بیچارگی  

 

  فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:42 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


زني 38 ساله به قتل همسر68 ساله‌اش با مواد بيهوشي اعتراف كرد.
سرهنگ عباسعلي محمديان ـ رييس پليس آگاهي تهران بزرگ ـ درباره جزييات اين خبر گفت: در تاريخ
21 مردادماه امسال، مرگ مشكوك مردي 63 ساله به نام «ذوالفقار» در داخل انباري خانه خود واقع در باشت شهرستان گچساران به پليس گزارش شد كه به علت شكايت نكردن خانواده وي، جسد بدون
كالبد شكافي دفن شد.

وي ادامه داد: فرزندان مرد متوفي به دليل مشكوك بودن به مرگ پدرشان و همچنين آگاهي از اختلافات نامادري ‌خود به نام «مهناز» با مرد متوفي، چندي بعد درباره اين موضوع به پليس اعلام شكايت كردند، در نتيجه «مهناز» 38 ساله، پس از بازداشت توسط ماموران، در مراحل تحقيقات در پليس آگاهي به ارتباط نامشروع خود با مردي به نام «مهدي» اعتراف، اما ارتكاب به قتل همسرش را انكار كرد.

وي دامه داد: با توجه به شواهد موجود و اعتراف نكردن «مهناز»، با پيشنهاد پليس آگاهي استان كهكيلويه و بويراحمد، پرونده به همراه متهم جهت رسيدگي تخصصي به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ احاله شد.

وي با اشاره به اين‌كه در ادامه رسيدگي به پرونده، متهم به قتل، با توجه به شواهد و مدارك موجود و انجام تحقيقات، در تاريخ سوم مرداد امسال در بازجويي‌هاي خود، به قتل شوهرش به نام «ذوالفقار» اعتراف كرد، افزود: متهم، در اعترافات خود اعلام كرد كه به علت اعتياد «ذوالفقار»، بداخلاقي، اختلاف سني و آزار و اذيت‌هايش، با مقتول اختلاف شديد داشته همچنين «ذوالفقار» از ارتباط «مهناز» با مردي ديگر آگاه شده بود در نتيجه، متهم به قتل، براي خلاصي از همسرش،‌ او را به قتل رسانده بود.

رييس پليس آگاهي تهران، درباره چگونگي وقوع قتل نيز اظهار كرد: «مهناز» با تهيه مواد بيهوش كننده، شب هنگام مقدار زيادي از مواد را به وي خورانده بود و قبل از بيهوشي كامل «ذوالفقار»، او را به انباري منتقل كرد و براي صحنه سازي نيز مقداري مواد مخدر در كنارش گذاشت، تا علت مرگ، استفاده از مواد مخدر جلوه كند

 

 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:32 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

در ايالات متحده آمريكا براي اعدام محكومين به مرگ در ايالتهاي مختلف از پنج روش عمده استفاده ميشود كه عبارتند از : اعدام بوسيله تزريق مواد مرگبار (با داروی بیهوشی قوی)، صندلي الكتريكي ، گاز مرگبار ، جوخه آتش و طناب دار . در بعضي ايالت ها از چند روش براي اعدام استفاده ميشود و محكوم به اعدام ميتواند از بين روشهاي فوق يكي را انتخاب كند . اعدام بوسيله تزريق مواد مرگبار كه روشي راحت و بدون درد است در اكثر ايالات استفاده ميشود . ايالت نبراسكا تنها ايالتي است كه براي اعدام از تنها يك روش استفاده ميكند و آن اعدام بوسيله صندلي الكتريكي است . در ۱۲ ايالت از ايالتهاي ۵۰ گانه آمريكا مجازات اعدام وجود ندارد

تزريق مواد مرگبار

الاباما ، كنتاكي ، اوكلاهوما ، آريزونا ، لوئيزيانا ، ارگون ، آركانزاس ، مريلند ، پنسيلوانيا ، كاليفورنيا ، ميسي سي پي ، كاروليناي جنوبي ، كلورادو ، ميسوري ، داكوتاي جنوبي ، كانكتيكات ، مونتانا ، تنسي ، دلاور ، نوادا ، تگزاس ، فلوريدا ، نيوهمشاير ، يوتا ، جورجيا ، نيومكزيكو ، ويرجينيا ، آيداهو ، نيويورك ، واشنگتون ، ايلينويز ، كاروليناي شمالي ، ويومينگ ، اينديانا ، اهايو ،  كانزاس ، ارتش و دولت فدرال

صندلي الكتريكي

الاباما ، آركانزاس ، فلوريدا ، ايلينويز ، كنتاكي ، نبراسكا ، اوكلاهوما ، كاروليناي جنوبي ،  تنسي ، ويرجينيا

گاز مرگبار

آريزونا ، كاليفورنيا ، ميسوري ، ويومينگ

جوخه آتش

آيداهو ، اوكلاهوما ، يوتا

طناب دار

دلاور ، نيوهمشاير ، واشنگتون

تزريق مواد مرگبار :
در اين روش سه تزريق پیاپی انجام ميشود . ابتدا ماده بيهوش كننده ” Sodium thiopental ” به شخص تزريق ميشود سپس ” pancuronium bromide” كه ريه ها و ديافراگم را فلج ميكند و درنهايت تزريق ”potassium chloride” باعث ايست قلبی و مرگ ميشود .

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

جراحان كانادایی، هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند كه خون وی به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود.

شاید علم با خیلی از ‌فیلم‌های تخیلی موافق نباشد، اما بسیاری از اتفاقاتی که در این نوع فیلم‌ها مشاهده می‌شود، می‌تواند روزی به واقعیت تبدیل شود. شاید مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را به خاطر داشته باشید.

یكی از شخصیت‌های این فیلم اسپاك نام داشت و از نژاد ولكان‌ها بود. ولكان نام سیاره‌ای بود كه با زمین در صلح به سر می‌برد. اسپاك علاوه بر داشتن گوش‌های تیز و مدل موی خاص، خونی به رنگ سبز داشت كه موجب قدرت وی می‌شد. با دیدن این سریال كمتر كسی فكر می‌كرد خون سبز رنگ در بدن انسان وجود داشته باشد اما به تازگی گروهی از جراحان كانادایی هنگام جراحی شاهد خونریزی بیماری شدند كه به طرز باور نکردنی به رنگ سبز تیره بود؛ درست مثل آقای اسپاك!

دکتر استفان شوارتز، دکتر آلنا فلکسمن و تیم همراهشان در بیمارستان سنت پل واقع در ونكوور كانادا هر چند با دیدن چنین صحنه‌ای كاملاً شگفت‌زده شدند، اما پس از انجام آزمایش‌های بالینی دریافتند در این مورد خاص، رنگ خون غیر طبیعی بیمار به دلیل داروهایی بوده که برای درمان میگرن خود استفاده می‌کرده است. همین باعث ایجاد شرایطی شده كه به آن «سولف ‌هموگلوبینمی» می‌گویند.

داستان از آنجا شروع شد كه ...

این مرد 42 ساله در حالی كه روی صندلی نشسته بود، به خواب رفته و به زمین می‌افتد. در اثر این زمین خوردگی هر دو پای این فرد دچار آسیب جدی می‌شود، به طوری كه پزشكان شبانه مجبور به جراحی فاشیوتومی ‌می‌شوند. در این نوع جراحی لایه فیبری بریده می‌شود تا فشار یا کشش از بین برود و جریان خون دچار اشکال نشود.

نیاز به این نوع جراحی در مواردی است كه بیمار دچار سندرم كمپارتمان (compartment syndrome) شده است. در این بیماری، فشار در یكی از فضاهای بسته در بدن بالا می‌رود. به عنوان مثال به دنبال شكستگی بسته به دلیل خونریزی ناشی از پاره شدن عروق اطراف استخوان، خون در فضای عضلات تجمع كرده و فشار آن محل را بالا می‌برد. بالا رفتن فشار در فضای بسته موجب قطع خون‌رسانی به عضلات موجود در آن فضا شده و به همین دلیل جراحی فاشیوتومی انجام می‌شود. البته عمل جراحی پای این مرد با موفقیت انجام شد و جریان و رنگ خونش با مصرف دارو به حالت طبیعی بازگشت.

خیلی زود معلوم شد این بیمار مقدار بسیار زیادی سوماتریپتان 200 میلی‌گرم مصرف كرده است. این دارو برای درمان میگرن استفاده می‌شود. همین باعث ایجاد شرایطی شده كه به آن «سولف ‌هموگلوبینمی»  ( sulfhemoglobinemia ) می‌گویند.

سولف هموگلوبین در اثر مصرف برخی داروها در خون به وجود می آید. بدین ترتیب که سولفور موجود در بعضی داروها وارد جریان خون شده و با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون ترکیب می شود و در نتیجه مانع از اتصال اکسیژن به هموگلوبین می گردد. در این حالت رنگ هموگلوبین سبز می شود.

نشریه لنست در گزارش خود آورده است كه بیمار بدون هیچ مشکلی بهبود یافته است، زیرا مصرف سوماتریپتان را قطع كرده و پس از گذشت 5 هفته از آخرین مصرف، هیچ سولف ‌هموگلوبینی در خونش یافت نشده است.

خون سبز این مرد همه را به یاد آقای اسپاک در سریال پیشتازان فضا می‌اندازد. بر اساس این سریال علمی تخیلی، علت رنگ خون سبز آقای اسپاک مربوط به عامل حمل کننده اکسیژن می‌شد كه به جای آهن، مس بود. هر چند رنگ خون سبز را می‌توان در گونه‌های خاصی مانند كرم دریایی یافت، اما این موضوع هیچ گاه در موارد پزشكی دیده نشده بود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ یک شنبه 25 / 6برچسب:, ] [ 14:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

     

 

     12 اسفند

 

                 مصادف با اولین استفاده از اتر

                           به عنوان روز هوشبری انتخاب شد.                  بچه های گل هوشبری   

                                          روزتون مبارک.

 

  

 

                   مدیریت وبلاگ اکسیژن88

 

 


 

عکس های زیبا و رویایی از گل رز

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ جمعه 23 / 6برچسب:, ] [ 14:7 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

همان طور که به شما قول دادیم از این پس فیلم های آموزشی هم در وبلاگ قرار خواهیم داد.

درفیلم زیر نحوه ی لوله گذاری(INTUBATION) باتوضیح فارسی و کیفیت قابل قبول برای شما دوستان عزیز

قرار داده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما تماشا کنید.

حجم فایل حدود 20 مگابایت

 

دریافت فایل(DOWNLOAD)

دوستان عزیز برای مشاهده ی این فایل به نرم افزار KMPLAYER نیاز دارید. دوستانی که این نرم افزار را ندارند

می تواننداز لینک زیر این نرم افزار را دریافت نمایند.

 

Portable Kmplayer

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ جمعه 23 / 6برچسب:, ] [ 11:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

در حال حاضر جدید ترین میلر موجود میلر ۲۰۱۰ می باشد که ما در اینجا ترجمه برخی از فصول آن را در این پست جمع آوری کردیم.

شایان به ذکر است ترجمه ی فصل های60، 70 و71 این کتاب توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

 

 

DOWNLOAD

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ سه شنبه 20 / 6برچسب:, ] [ 14:44 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]




جراحان در حال ابداع شیوه ای برای القا هایپوترمیای شدید یا کاهش حرارت شدید بدن بیماران هستند تا در جراحی های بزرگ و دشوار بدن بیماران را به کلی از کار انداخته و به این شکل مدت زمان بیشتری را برای اجرای جراحی در اختیار داشته باشند

 


 
این شیوه علاوه بر اینکه از میزان مصرف داروهای بیهوشی و دستگاههای پشتیبان حیات در اتاقهای جراحی خواهد کاست، میزان آسیبهای مغزی و اندامی بدن بیمار را نیز که معمولا به واسطه نتپیدن قلب ایجاد می شوند، کاهش خواهد داد. محققان اکنون قصد اجرای اولین دور از آزمایشهای انسانی این شیوه را دارند که طی آن محلولی سرد جایگزین خون بیمار می شود تا به تدریج دمای بدن بیمار کاهش پیدا کند.

 

این شیوه انجمادی که توسط محققان دانشگاه پزشکی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ابداع شده، درجه حرارت بدن بیمار را به 10 درجه سلسیوس خواهد رساند. حرارت معمولی بدن انسان 37 درجه است و معمولا انسان زمانی که این حرارت به زیر 22 درجه سلسیوس برسد به سرعت می میرد.

 

دکتر حسن عالم جراحی که این تحقیقات را در بیمارستان عمومی ماساچوست دنبال می کند می گوید معمولا بیماران اورژانسی که دچار آسیب دیدگی های شدید ناشی از گلوله، چاقو و یا تصادف با خودرو شده اند به هر حال در آستانه مرگ قرار دارند و از این رو منجمد کردن بدن آنها می تواند مغز و دیگر اعضای بدن آنها را از آسیب دیدگی حفظ کند. به گفته وی آزمایشهای این شیوه بر روی حیوانات بسیار موفقیت آمیز بوده است.

 

وی می گوید: در صورتی که حرارت بدن و مغز را تا کمتر از 15 یا 10 درجه سلسیوس کاهش دهیم می توان از اندامهای حیاتی و مغز بیمار به مدت یک ساعت تا 190 دقیقه محافظت کرد.

 

در این شیوه از پمپهایی استفاده می شود که به رگهای اصلی بدن در اطراف قلب وصل شده و خون گرم را از بدن بیرون کشیده و محلول نمکی سرد کننده ای را وارد رگها می کند. این محلول به جراحان این امکان را می دهد تا در هر دقیقه حرارت بدن را دو درجه پایین آورده و اندامهای بدن را یکی پس از دیگری از کار بیاندازند.

 

در یک بدن معمولی مرگ مغزی در مدت زمانی در حدود چهار یا پنج دقیقه و در شرایطی که میزان اکسیژن بسیار پایین است رخ می دهد و به این شکل سلولها آغاز به تولید سمومی می کنند که به سرعت آنها را می کشد. اما در شیوه جدید سلولها در حالتی به نام "حیات معلق" یا Suspended Animation قرار می گیرند که از ترشح سموم کشنده سلولها جلوگیری می کند.

 

به گفته محققان، در شرایط وقوع جراحتهای بسیار جدی تنها چند دقیقه برای ترمیم حیاتی و نجات بیمار زمان وجود دارد و با استفاده از این شیوه از انجماد و مرگ موقت بیمار، مدت زمانی که برای نجات وی در اختیار پزشکان قرار می گیرد، افزایش خواهد یافت. در واقع این شیوه بیماران را تا آستانه مرگ برده و دوباره آنها را به زندگی باز می گرداند.

 

به گفته "عالم" این شیوه در حال حاضر در مورد بیماران قلبی در بیمارستان "نیو هاون" ییل مورد استفاده قرار می گیرد و پزشکان این بیمارستان قبل از آغاز جراحیهای دشوار و پیش از خاموش کردن دستگاه های پشتیبان علائم حیاتی، قلب و مغز بیمار را در حرارت 20 درجه منجمد کرده و مهلتی یک ساعته را برای اجرای جراحی، پیش از گرم شدن و احیای دوباره بیمار در اختیار جراحان قرار می دهند.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، پزشکانی که در این بیمارستان از این شیوه مرگ موقت برای احیای دوباره بیماران استفاده کرده اند دریافته اند که بیمارانی که تحت چنین شیوه ای از جراحی قرار می گیرند، به دلیل عدم ایجاد اختلال در عملکرد مغز، نیازی به سپری کردن دوره های طولانی مدت ترمیمی سلولهای مغزی نخواهند داشت. بدن در این شیوه، حیاتی بدون تپش، بدون جریان خون و بدون سیگنالهای الکتریکی مغز است که پس از جراحی به حالت عادی باز می گردد. 
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ سه شنبه 20 / 6برچسب:, ] [ 14:30 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

پایگاه خبری انتخاب از قول یک منبع مطلع نوشت: در هفته گذشته، تعدادی از افراد که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، پس از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعاتی بعد فوت کردند. این منبع مطلع با اشاره نام یکی از بیماران این بیمارستان گفت: سپهر ملک احمدی نوجوان 13 ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملاً موفقیت آمیز و بدون هیج مشکلی به پایان رسید اما این فرد هرگز به هوش نیامد. وی افزود: در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند نیز به هوش نیامده و متأسفانه همگی از دنیا رفتند. این منبع مطلع گفت: داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است. انتخاب ادامه داد: مسئولین بیمارستان در گفتگو با "انتخاب" اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آوردند و حتی منکر عمل زیبایی در این بیمارستان شدند، اما در نهایت یکی دیگر از مسئولین بیمارستان شرکت نفت، مرگ سپهر ملک احمدی را به دلایل مذکور تایید کرد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: یک پسر بچه 12 ساله بعد از عمل جراحی در بیمارستان شرکت نفت بر اثر استفاده از یک داروی بیهوشی در کماست و بیش از هر 10 روز است که هنوز به هوش نیامده است..

 

محمد مهدی قیامت در گفتگو با فارس درباره بیمارستان شرکت نفت که گفته می شود چند نفر بر اثر مصرف داروی بیهوشی به کما رفتند، اظهار داشت: فقط یک نفر بود که هنوز خوب نشده است.

وی درباره علت این اتفاق افزود: علت آن هنوز مشخص نیست و وزارت بهداشت موضوع را در دست بررسی دارد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود داروی بیهوشی از چین وارد شده است را وزارت بهداشت از انجمن بیهوشی استعلام کرد که انجمن اعلام کرد تا به حال داروی بیهوشی چینی نداشتیم

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

عمل سزارین با هیپنوتیزم برای دومین بار در دنیا و در ایران انجام شد. سارا توسلی به عنوان دومین مادر ایرانی، فرزند خود را با انجام عمل سزارین و با استفاده از هیپنوتیزم "بدون بیهوشی"  در بیمارستان پیامبران تهران به دنیا آورد.

دکتر رویا خدایی متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح این عمل سزارین گفت که وضعیت بالینی مادر و پسرش در حال حاضر مناسب است و آنها در سلامتی کامل به سر می‌برند. این عمل جراحی با القای بی‌دردی از طریق هیپنوتیزم حدود یک ساعت طول کشید و به گفته پزشک جراح، تنها مشکل آن خونریزی مختصری بود که به علت کنترل خونریزی زیرعروق بیمار، زمان زیادی گرفت، اما با وجود این مادر در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

حسین الماسیان متخصص هیپنوتراپی و عضو تیم این عمل جراحی گفت هیپنوتیزم می‌تواند بسیار قوی باشد، ولی در مواردی ممکن است بیمار به دلیل فشارهای زیادی مثل جا انداختن رحم، تغییر وضعیت داده و درد را احساس کند، اما این مادر دردی حس نمی‌کند و نوزاد او سالم است. سارا توسلی دقایقی پس از تولد نوزادش در یک گفت‌و‌گوی کوتاه با خبرگزاری دانشجویان، از موفقیت این جراحی بدون درد و تولد فرزندش در سلامت و آرامش کامل ابراز خرسندی کرد. این عمل زایمان ابتدا به علت آرامش مادر و کودک قرار بود که به صورت طبیعی انجام شود، اما به علت سرعت رشد جنین، به عمل سزارین تغییر کرد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 19:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

يک فوق تخصص آسم و آلرژي با اشاره به شيوع 35 درصدي آسم در تهران، گفت: کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده به سياست‌گذاري‌هاي مسئولان وابسته است.

دکتر مسعود موحدي، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکيتهران و رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي گفت: ميانه شيوع آسم در کشور حدود 10 درصد است در جمعيت روستايي شيوع 5 درصدي را شاهد هستيم و در تهران شيوع آسم به 35 درصد هم مي رسد.

وي کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده را به سياست گذاري هاي مسئولان بستگي دارد، افزود: مي توان از مردم با آموزش صحيح و اصولي در کاهش آلاينده ها و آلرژن هاي فضاي بسته کمک گرفت.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي ژنتيک را مهمترين عامل زمينه ساز آسم در کودکان دانست و افزود: بيش از 66 درصد علل ايجاد آسم در کودکان زمينه‌هاي ارثي و ژنتيک است. به نحوي که در دوقلوهاي همسان اگر يکي از آنها دچار آسم شود به احتمال 66 درصد آن قُل ديگر نيز دچار آسم مي شود.

وي ضمن تأکيد بر زمينه‌هاي ارثي، عوامل محيطي را نيز جز علل مؤثر ايجاد آسم دانست و گفت: مهمترين عوامل محيطي ايجاد کننده آسم کودکان مواد حساسيت زا (آلرژن ها)و آلاينده‌ها هستند.

وي آلرژن‌ها را به دو دسته در فضاي بسته و فضاي باز تقسيم کرد و در خصوص آلرژن‌هاي فضاي بسته توضيح داد: حيوانات دست آموز مانند پرندگان، گربه، سگ و اسباب بازي هاي پرز دار که سبب لانه کردن حشرات و بندپايان درميان پرز آن ها مي شود باعث ايجاد آلرژي مي شوند.

اين فوق تخص آسم و آلرژي دود سيگار را شايع ترين آلاينده فضاي بسته معرفي کرد و گفت: تحقيقات نشان داده اگر پدر و مادري استعمال کننده سيگار باشند کودکشان 5/2 درصد بيشتر از هم سالانش در معرض ابتلا به آسم قرار دارد.

دکتر موحدي کپک، قارچ و سوسک ها را از ديگر آلرژن هاي فضاي بسته دانست و گفت: بر اساس مطالعات در ازاي هر يک سوسک که درخانه ديده مي شود 800 سوسک در آن خانه زندگي مي کنند؛ سوسک ها بعد از کشته شدن و زماني که بدنشان به صورت پودر در مي آيد آلرژن هايي را در محيط پراکنده مي کنند.

استفاده از بخور در زمستان ممنوع!
وي در ادامه با رد باور غلط مردم مبني بر استفاده از دستگاه بخور براي جلوگيري از سرماخوردگي اظهار داشت: استفاده از دستگاه بخور باعث مي شود رطوبت محل زندگي به درصد قابل توجهي افزايش يابد و از اين طريق به رشد قارچ ها و کپک ها در محيط خانه کمک کند که اين امر در فضاهاي بسته و آپارتمان هايي که آشپزخانه آن ها اوپن است و بخارات طبخ مواد غذايي نيز وارد محيط منزل مي شود تشديد مي گردد.

رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي شومينه را بدترين وسيله گرمازا دانست چرا که رطوبت و گرما را به نحوي در فضا پخش مي کند که شرايط را براي رشد آلرژن ها فراهم مي گرداند.

وي دود ناشي از طبخ مواد غذايي و يا وسايل گرمازا در فصل زمستان و دود ناشي از سرد کردن محيط در تابستان را از عوامل ايجاد کننده آسم در فضاي بسته دانست.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي دود ناشي از اگزوز ماشين ها و کارخانجات و همچنين ذرات معلق از جمله ترکيبات گوگرد، نتيروژن،
CO2 ازون و سرب را از مهم ترين آلاينده هاي فضاي باز دانست.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران مواد غذايي را از آلرژن هاي مهم آسم کودکان خواند و گفت: حجم بالاي افزودني هاي غذايي مواد خوراکي نامرغوب و تنقلات همچون پفک، چيپس و نوشابه زمينه بروز آسم در کودکان را فراهم مي کند.

وي عوامل شغلي را يکي از فاکتورهاي مهم ايجاد آسم در بزرگسالان دانست و افزود: اعضاي خانواده والديني که مشاغل خاصي دارند و سبب پخش آلاينده ها در محيط خانه مي شوند و يا افرادي که از خانه به عنوان محيط کار استفاده مي کنند پيشتر در معرض آسم قرار دارند.

استفاده از ماسک به شرطها و شروطها!
دکتر موحدي درخصوص استفاده از ماسک براي جلوگيري از ورود آلاينده ها به بدن گفت: ماسک اگر به طور کامل دهان و بيني را بپوشاند به طوري که آلاينده ها و ذرات معلق وارد دستگاه تنفسي نشوند کمک کننده است اما بايد از ماسک هاي فيلتر دار استفاده کرد و لازم است ماسک بيش از يک ساعت بر روي صورت نماند چرا که ذرات و ميکروب هاي مانده بر روي ماسک مي توانند سبب بيماري شوند.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي در ادامه صحبت هاي خود به والدين توصيه کرد در درمان آسم ابتدا به حذف آلرژن ها مبادرت ورزند و افزود: حذف آلاينده‌ها و آلرژن‌ها اولين رکن درمان است؛ خانواده‌ها بايد بسته به نوع و شدت بيماري در معرض آموزش هايي خاص در مورد چگونگي استفاده از دارو و نحوه حذف آلرژن ها قرار گيرند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 1:56 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

بیهوشی در حین عمل جراحی پلاستیک سبب عواقب خطرناک نیست
ایسکانیوز ـ طبق آخرین تحقیقات مشخص شد طول زمان بیهوشی درحین عمل جراحی پلاستیک بر روی صورت افراد هیچ ارتباطی با عواقب خطرناک پس ازعمل جراحی ندارد.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از مجله science، پس از چندین مورد مرگ ناشی از عمل جراحی پلاستیک محققان به این فکر افتادند تا علت این رویه ادامه‌دار را کشف کنند و در میان ایالت پنسیلوانیا و تونس پزشکان دستور دادند تاعمل‌های جراحی پلاستیک بیش از زمان چهارساعت بر روی مراجعین صورت گیرد. در پی این تصمیمات برخی از پزشکان اعلام کردند جمع‌آوری اطلاعات به منظور درک علت از طریق این روش غیر ممکن است و اطلاعات کمی به دست می‌آید و مساله مهم تشخیص علت عواقب خطرات است زیرا تمام صورت به عنوان یک واحد مجزا احتیاج به روندهای متعدد و عمل جراحی کامل دارد.    

                                                
به همین منظور 1200 بیمار که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که هیچ‌گونه مرگی در میان بیماران در روز بعد از عمل جراحی اتفاق نیفتاد و صرف نظر از زمان بیهوشی عوارض بعد از عمل جراحی در همه آنها مشابه بود، همچنین پزشکان طی تحقیقات اعلام کردند بیمارانی که مدت زمان کوتاه‌تری را در حین عمل جراحی بیهوشی باشند عواقب خطرناک‌تری را به دنبال خواهد داشت.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ جمعه 15 / 4برچسب:, ] [ 13:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 000203FC.gif 

 

File:Glass plasma globe.jpg


    تولبار اختصاصی اکسیژن ایجاد گردید.

              با نصب این طول بار در هر لحظه از شبانه روز

                        می توانید با وبلاگ خودتون در ارتباط باشید.

jizjaz| گروه اينترنتي وارنينگ

 

                    

                                  Get our toolbar!


 

                                       فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ پنج شنبه 7 / 4برچسب:, ] [ 22:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

IE9 hits 2.3M downloads in just 24 hours


وبلاگ اکسیژن با مرورگر IE سازگاری ندارد.

 

 

 

برای مشاهده ی بهتر وبلاگ از مرورگر Mozila Fire fox استفاده کنید.

 


 دوستانی که فایر فاکس ندارند،می توانند از لینک زیر این مرورگر را دریافت کنند.

 

                                            DOWNLOAD

 

 فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

 

[ پنج شنبه 7 / 4برچسب:, ] [ 21:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

Latest Version of Yahoo Mail

ایمیل اختصاصی اکسیژن 88 ایجاد شد.

 

            از این به بعد برای ارسال مطالب خود از E-mailزیر استفاده کنید.

 

jizjaz| گروه اينترنتي وارنينگ

 
                           oxygen88blog@yahoo.com

                                                   با تشکر-مدیریت وبلاگ اکسیژن88

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ پنج شنبه 7 / 4برچسب:, ] [ 20:48 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

از مهر ماه امسال خبرنامه ی تخصصی اکسیژن فعال می شود.

این خبرنامه هر دو هفته یکبار آخرین اخبار دنیای هوشبری و پزشکی را

به ایمیل های اعضای وبلاگ اکسیژن ارسال می کند.

برای استفاده از این سرویس عضویت در وبلاگ الزامی است.

 

 فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 


 

[ چهار شنبه 30 / 3برچسب:, ] [ 21:58 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

با اسلاید زیر مایع درمانی را با 3 سوت یاد بگیرید.

 

 

5% 10% Dextrose / Glucose intravenous infusion 50ml/100ml/250ml/500ml/1000ml

 

یاد گرفتن مایع درمانی دز سه سوت

Download

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:مطالب مربوط به هوشبری, ] [ 23:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

دارو

سه ماهه حاملگی

اثر روی جنین

تتراسایکلین

هرسه ماه

تغییر رنگ و اختلالت دندانی و تغییر رشد استخوان

سیگار کشیدن

هرسه ماه

تاخیر رشد داخل رحمی-  نارس بودن- سندرم مرگ ناگهانی شیرخوار-  عوارض دوران  حاملگی

مترونیدازول

 ماه اول

ممکن است نواقص روی اندام بگذارد و موتاژن  باشد

دیازپام

هرسه ماه

مصرف دائم ممکن است  باعث  وابستگی  نوزاد و افزایش  خطر  شکاف  دهانی گردد.

کوکائین

هرسه ماه

افزایش خطر سقط  خودبه خودی- جداشدن زودرس جفت- زایمان نارس- انفارکتوس مغزی  نوزاد

ضدافسردگیها

ماه سوم

سندرم های محرومیت  نوزاد  بدنبال مصرف کلومپرامین و دزپیرامین و ایمیپرامین گزارش

آمفتامین ها

هرسه ماه

ناهنجاریهای تکاملی- کاهش انجام تکالیف مدرسه

آمینوپترین

ماه اول

ناهنجاریهای  متعدد  عمده  و  واضح

باربیتوراتها

هرسه ماه

مصرف مداوم میتواند باعث وابستگی نوزاد شود

بوسولفان

هرسه ماه

ناهنجاریهای مختلف مادرزادی- وزن کم نوزاد در هنگام تولد

کاربامازپین

ماه اول

اختلالات لوله عصبی

کلرپروپامید

هرسه ماه

هیپوگایسمی نوزادی علامت دار طول کشیده

کلومیپرامین

ماه سوم

هیپوتونی-  سیانوز-  هیپوترمی

سیکلوفسفامید

ماه اول

ناهنجاریهای  مختلف  مادرزادی

سیتارابین

ماههای اول و دوم

ناهنجاریهای  مختلف  مادرزادی

اتانول

هرسه ماه

خطر سندرم الکلی  جنین و اختلالت عصبی و تکاملی  مرتبط  با الکل


منبع:

 

 

midwifery.blogfa.com

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 22:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

روش خونگیری از شریان رادیال به شرح ذیل است:
1. بیمار را در وضعیتی راحت قرار داده، برای جلوگیری از بروز واهمه بیمورد، کار خود را برایش توضیح توضیح دهید.
2. بازو را بر روی میز یا تخت تکیه داده، ساعد و مچ  را مانند شکل فوق با زاویه حدودا" 30 درجه نسبت به هم قرار می دهیم. شریان رادیال را که حدودا" در یک یا دو اینچی شیار مچ است لمس می کنیم. پوست اطراف محل خونگیری را با سوآب الکل کاملا" پاک می کنیم. اگر احتمال بروز مشکلی به هنگام خونگری موجود است، پوست و بافت هاینرم را با تزریق زیر جلدی یک تا دو میلی لیتر لیدوکائین دو درصد بی حس می کنیم.

 

ABG

 

منبع:

 

http://nurse21.blogfa.com

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 18:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

پوست سر دارای عروق خونی فراوانیست ، به حدی كه خونریزی از آنها می تواند باعث بروز شوك در بیمار شود .

 

انواع شكستگی های جمجمه

الف) شكستگی خطی:

در صورتی پدید می آید كه نیروی زیاد به سطح وسیعی از جمجمه وارد شود ، این شكستگی ها می توانند به قاعده جمجمه نیز گسترش یابند.

 ب) شكستگی قاعده جمجمه:

در اغلب موارد با شكستگی كاسه جمجمه همراه است.

منبع:http://nurse21.blogfa.com

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 18:18 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

پنوموتوراکس‌

 

 

شرح بیماری
رویهم‌ افتادگی‌ قسمتی‌ از یک‌ ریه‌ یا همه‌ آن‌ در اثر نفوذ هوای‌ آزاد بین‌ دو لایه‌ جنب‌ (غشای‌ نازک‌ پوشاننده‌ ریه‌ها). درد ناشی‌ از این‌ عارضه‌ گاهی‌ با درد حمله‌ قلبی‌ اشتباه‌ می‌شود. این‌ عارضه‌ در همه‌ سنین‌ دیده‌ می‌شود ولی‌ در مردان‌ فعال‌ (بین‌ 40-20 سال‌) شایع‌تر است‌...


 پنوموتوراکس

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

pneumothorax


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 17:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

هپارین

مواردمصرف: هپارین‌ در پیشگیری‌ ودرمان‌ ترومبوز وریدهای‌ عمقی‌ و ترومبوآمبولی‌ ریوی‌، پیشگیری‌ از ترومبوآمبولی‌، جلوگیری‌ از انعقاد خون‌ در گردش‌خون‌ خارج‌ بدن‌ طی‌ جراحی‌ قلب‌ وروشهای‌ دیالیز، به‌ عنوان‌ داروی‌ کمکی‌ دردرمان‌ آمبولی‌ شریانی‌ محیطی‌ و کاهش‌خطر بروز ترومبوز مغزی‌ و مرگ‌ دربیمارانی‌ که‌ دچار حمله‌ پیشرونده‌ شدید وناگهانی‌ می‌شوند، مصرف‌ می‌شود.



 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

منبع:

http://omidnurse.persianblog.ir

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 17:33 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

پــره اکــلامپسـی چیست؟

پره اکلامپسی اختلال پیچیده ای است که حدود 5 تا 8 درصد زنان حامله را درگیر می کند. تشخیص پره اکلامپسی بر فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار (بطور طبیعی پروتئین در ادرار دیده نمی شود) بعد  از هفته 20 حاملگی است، همانطور که در بیمار گزارش شده دیدیم علائم در هفته  سی و هفتم آغاز شد.

 

 این اختلال در بیشتر موارد بعد از هفته 37 حاملگی شروع می شود ولی در هر زمانی از  نیمه دوم حاملگی و نیز در زمان زایمان و یا حتی بعد از زایمان (معمولا در 24 تا 48 ساعت اول بعد از زایمان) ممکن است دیده شود. بروز این اختلال قبل از هفته 20 حاملگی نیز در موارد نادری نظیر حاملگی مولار امکان دارد. پره اکلامپسی می تواند خفیف یا شدید باشد و نیز پیشرفت آن ممکن است آهسته یا سریع باشد. تنها راه بهبود بیمار زایمان است. 7-6 درصد از خانمهای باردار مبتلا به پره اکلامپسی می شوند و تقریباً دو سوم موارد پره اکلامپسی در شکم اول ها دیده می شود و معمولاً در حاملگی های بعدی رخ نمی دهد مگر این که فاکتورهای پر خطر وجود داشته باشند.

چه مادرانی در معرض پره اکلامپسی و اکلامپسی هستند؟

 

 

Your pregnancy

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 17:23 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

آمبولی وریدی هوا زمانی روی می دهد که شیب فشار به سمت سوق دادن هوا به داخل مجرای عروق است. به محض ورود هوا به سیستم وریدی، هوا به سمت دهلیز راست رفته و از آنجا به سوی شریان های ریوی می رود. در آنجا ممکن است منجر به اختلال در تبادل گازی، آریتمی های قلبی و افزایش فشار خون وریدی و حتی ناتوانی قلبی و ایست قلبی گردد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

منبع:http://omidnurse.persianblog.ir

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 16:15 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


 

پایان حیاتی فعال

هر ساله ملیونها نفر از مردم جهان در سنین مختلف و برای اولین بار دچارسکته مغزی می شوند.همچنین هر سال هزار نفر در ایران,در اثر سکته مغزی جان می دهند و کلا سکته مغزی ,سومین علت مرگ و میر در دنیا می باشد.نکته مهم این است که :این بیماری به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد و پزشکان می توانند افرادی که در معرض ابتلا به ان هستند را مشخص کنند.

 به طور کلی سکته مغزی دو نوع است :

 

 

 

 

 

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 15:3 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

تعریف   

  یک حمله قلبی (سکته قلبی) زمانی رخ می دهد که یک منطقه از عضله قلب به علت  نرسیدن اکسیژن کافی به آن محل دچار صدمه دائمی یا مرگ شود.

 

 

منابع :

http://irancliniconline.com

http://fa.wikipedia.org

http://www.tebyan.net

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 14:58 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

پژوهشگران دانمارکی بین عوارض مرتبط با ازدیاد فشار خون در دوران بارداری مادران با ضعف قدرت تفکر در فرزندان آنها در دوران بزرگسالی ارتباطی را کشف کرده اند.   

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز  ،  این مطالعه نشان می دهد عوارض ناشی از فشار خون بالا در دوران بارداری با قدرت استدلال، بصیرت و ادراک ضعیف تر در دوران جوانی کودک ارتباط دارد.
محققان بیمارستان دانشگاهی “آرهوس” در این مطالعه، آزمون های هوش بیش از ۱۷ هزار مرد جوانی را که برای ورود به ارتش تحت آزمایش قرار گرفته بودند، مقایسه کردند.
محققان در مجله “همه گیر شناسی” گزارش دادند: حدود ۱۵ درصد از این افراد که در ۱۹ سالگی مورد آزمایش قرار گرفته بودند، قدرت تفکر ضعیفی داشتند و بهره هوشی آنها زیر ۸۵ بود.
مادران حدود ۵ درصد از این افراد، در دوران بارداری فشار خون بالای ۹۰/۱۴۰ داشتند یا پروتئین در ادرار آنها مشاهده شد و یا به تورم دست و پا دچار بودند.
تمام این عوارض، علائم بیماری خطرناک “مسمومیت حاملگی” است.
در این مطالعه دیده شد که ضعف قدرت تفکر در مردانی که مادرانشان هر یک از این علایم را در دوران بارداری داشته اند، شایعتر است.
حدود ۱۹ درصد از مردانی که مادرانشان برخی از علائم مسمومیت حاملگی داشتند، از قدرت تفکر ضعیف تری برخوردار بودند .
این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از مردانی که مادرانشان این علایم را نداشتند، قدرت تفکر ضعیف تری داشتند.
مشروح این مطالعه در شماره ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹ ، مجله آمریکایی “همه گیرشناسی” منتشر شده است.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:26 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


McKay-Dee Hospital Labor and Deliveryپژوهشگران دریافتند که اثر داروی بیهوشی عمومی بر روی زنان کوتاه تر از مردان است و این به معنای آن است که میزان دارویی که برای بیهوشی پیش از عمل جراحی به زنان داده می شود باید بیشتر از مردان باشد.این کشف هنگامی پدید آمد که متخصصان بیهوشی، دستگاه جدیدی را مورد آزمایش قرار می دادند. در این آزمایشات مشخص شد که زنان به طور متوسط هفت دقیقه بعد از پایان تزریق داروی بیهوشی به رگشان، چشم خود را باز کرده و به کارهایی که به آنها گفته شده بود، عمل نمودند، حال آنکه مردان با دو دقیقه تأخیر چشم گشودند و در دقیقه دوازدهم به دستورالعملهایی که به آنان داده شده بود، واکنش نشان دادند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 15:28 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

نتايج يكي از تحقيقات ارائه شده در نهمين كنگره سراسري بيهوشي و احياء در مشهد، نشان مي‌دهد كه گازهاي منتشره در فضاي اتاق‌هاي عمل بر سقط جنين و جنسيت فرزندان آنان تاثير دارد.
بر اين اساس وجود گازهاي موجود در اتاق عمل مي‌تواند باعث ايجاد سقط جنين در پرسنل شده و حتي مي‌تواند در دخترزايي و تك جنسي‌زايي آنان موثر باشد.
اين تحقيق با عنوان "نقش گازهاي منتشره در فضاي اتاقهاي عمل بر ناباروري پرسنل و جنسيت فرزندان آنها" توسط "زهره بنكداران" كارشناس ارشد هوشبري در روز دوم كنگره فوق ارائه شد.
وي در سخنانش اظهار داشت: استفاده از داروهاي هوشبر استنشاقي هنوز هم به عنوان يك جز مهم در بيهوشي بيماران در اتاق‌هاي عمل كاربرد دارد.
زهره بنكداران افزود: افزايش مقدار گازهاي استنشاقي در فضاي اتاقهاي عمل مي‌تواند بر توليد مثل افرادي كه هميشه با اين مواد سر وكار دارند، تاثير گذار باشد.
وي با تشريح نحوه و نتايج تحقيق انجام شده گفت: در اين تحقيق ‪ ۱۰۲پرسنل شاغل در اتاقهاي عمل و ‪ ۹۹پرسنل شاغل در بخش جراحي با سابقه بيش از پنج سال كار در شش بيمارستان مشهد مورد بررسي قرار گرفت.
پرسنل شاغل در بخش جراحي به عنوان گروه هدف در اين تحقيق مي‌باشند.
در پرسش نامه‌هاي مربوطه مواردي نظير تعداد اولاد، جنسيت اولاد و تعداد دفعات سقط جنين مد نظر قرار گرفته است.
بنكداران به نتايج حاصل از تحقيق مزبور اشاره كرد و گفت: بر طبق اين نتايج فراواني اولاد دختر در پرسنل اتاق عمل بيش از فراواني اولاد پسر بوده است.
وي همچنين فراواني اولاد دختر و فراواني داشتن "تك جنسي دختر" در پرسنل اتاق عمل بيش از پرسنل بخش بوده است.
همچنانكه بر طبق اين تحقيق، فراواني تهديد به سقط و سقط جنين در پرسنل اتاق عمل بيش از پرسنل بخش جراحي حاصل شده است.
اين كارشناس هوشبري در پايان گفت: دفع آلاينده‌هاي هواي اتاق عمل توسط تهويه قوي و مناسب و هم چنين امكان استفاده از روشهاي ديگر بيهوشي به جاي گازهاي استنشاقي از جمله توصيه‌هاي است كه نتايج اين تحقيق براي ما دارد

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 15:22 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 15:15 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

.1اتروپین برای رفع برادیکاردی استفاده می شود


2.افت فشار خون عارضه اصلی اسپاینال است



3.کنترل فشار خون و کنترل بی حسی(که به مناطق بالا تر سرایت نکند) ازمراقبت های مهم اسپاینال است



4.برای اسپاینال اگربیمار NPO بوده است باید حداقل CC500رینگر دریافت کند



5.استفاده از پماد چشمی یا چسب برای جلوگیری از خشک شدن قرنیه


منبع:http://www.gorganhooshbari.blogfa.com

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 15:5 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

آپنه خواب حالت خطرناكی است كه به صورت توقف تنفس حین خواب روی می دهد .دو نوع آپنه خواب وجود دارد: آپنه انسدادی و آپنه مركزی.

 

آپنه مركزی كه شیوع كمتری دارد هنگامی رخ می دهد كه مغز نمی تواند فرمان لازم برای حركت عضلات تنفسی و شروع دم را بدهد.

 

آپنه انسدادی كه بسیار شایع تر است هنگامی رخ می دهد كه به رغم تلاش فرد و عضلات تنفسی اش برای تنفس، هوا به داخل یا خارج از بینی و دهان وی جریان پیدا نكند.

 

اين اختلال يكي از شرايط پرخطر در ريكاوري به حساب مي آيد. پس همواره لازم است مراقب باز بودن راه هوايي بيمار باشيم.

 

 

 

 

منبع:http://www.gorganhooshbari.blogfa.com

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 14:45 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

شيوع پيشرونده آسم در كودكي به اين معني است كه متخصص بيهوشي با رقم رو به رشد اين كودكان كه در ليست جراحي روزمره قرار ميگيرند روبروست. حجم زياد جراحي روزانه موجب ميشود زمان كافي براي ارزيابي هم شرايط باليني كودك و نيز خطر بيهوشي عمومي، در اختيار نباشد.
خوشبختانه حوادث ناخواسته در حين بيهوشي اين كودكان نادر است. اگر چه احتمال اينكه يك بيهوشي عمومي عادي اين كودكان را دچار عارضه نموده و حتي به مخاطره بياندازد وجود دارد.

 

 

 

منبع:http://www.gorganhooshbari.blogfa.com
 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 14:31 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

با وجود هشدارهای مکرر متخصصان بهداشت و درمان کشور نسبت به عوارض خطرناک داروی بیهوشی “هالوتان ” ، این دارو کماکان در چرخه بهداشت و درمان کشور رواج دارد و از این چرخه حذف نشد.

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  ایرنا ،  این در حالی است که شورای بررسی و تدوین دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال گذشته اعلام کرد که هالوتان، پرمصرف‌ترین داروی بیهوشی کشور است و رفته رفته تا سال آینده از چرخه درمان کشور حذف می‌شود و داروهای جدید بیهوشی در فهرست داروهای تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرد

 

 

 

 

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 14:25 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


 

پروپوفول

Propofol injection pain reduction: ephedrine versus lidocaine and Normal saline

پروپوفول شایعترین داروی تجویزی  جهت القاء  بیهوشی می باشد. بعلاوه در حین نگهداری بیهوشی استفاده می شود و یک انتخاب شایع برای آرامبخشی در اتاق عمل و در واحد مراقبت ویژه (ICU) است. به دلیل مناسب بودن این محلول برای رشد باکتری ها باید مراقب عفونی شدن دارو بود و روشهای استریل را به دقت در نظر گرفت. بنابراین این دارو باید به سرعت و حداقل ظرف شش ساعت پس از باز کردن ویال پروپوفل استفاده شود.

 

استفاده از پروپوفل آلوده باعث عفونت شدید و مرگ می شود.

این دارو شیری رنگ بوده و دارای لیستین تخم مرغ است به همین دلیل در بیماران حساس ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کند.

منبع:http://hoshbari87.blogfa.com

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 16:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

Epidural anesthesia

 

 

جهت انجام بی حسی اپیدورال بیمار در وضعیت نشسته یا

 

 

خوابیده به پهلو(Lateral Decubitus)قرار گرفته

 

 

 و پوست ضدعفونی شده و سوزن (Tuohy17 or 18Gauage)

 

 از میان برآمدگی پوستی حاصل از تزریق حس بر موضعی به فضای بین مهره ای

 

 کمری تعیین شده فرو برده می شود.

http://hoshbari87.blogfa.com

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 16:41 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

منبع:http://hoshbari87.blogfa.com


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 16:26 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 منبع:http://hoshbari87.blogfa.com

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 16:19 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

Capnograph

 

 

 

                                    

 

 

 

کپنوگراف (کاپنوگراف) چیست؟

 

 

 

نام اختصاری: مانیتورینگ CO2 اشباع شده، End Tidal CO2 (ETCO2)

 

 

 

 کپنوگراف به چه معنی است؟

 

 

 

 Capno : دی اکسید کربن Graph : صفحه نمایش جهت خواندن و ثبت کردن

 

 

 

برای چه به کار می‌رود؟

 

 

 

کپنوگراف میزان گاز CO2 در حجم هوای اشباع شده از ریه های بیمار را نشان می‌دهد.

 

 

 

فیزیولوژی :

 

 

 

 سلول های بدن انسان نیاز به اکسیژن دارند، و این اکسیژن توسط خون به آنها می‌رسد. O2 به سلول ها تحویل داده می‌شود و پس از مصرف آن به وسیله سلول ها، گاز CO2 سمی تولید شده با گردش خون خارج می‌شود. خون، گاز CO2 را به سمت مویرگ های موجود در ریه ها هدایت کرده تا در بازدم های بعدی به فضای خارج فرستاده شوند.

 

 

 

چگونه کار می‌کند؟

 

 

 

دو نوع کپنوگراف به نام هایMain stream و Side stream وجود دارد. کپنوگراف های Main stream دارای یک سنسور CO2 هستند، که به یک تعدیل کننده راه هوائی متصل شده است. این تعدیل کننده بین تیوب مربوط به داخل نای بیمار و جریان هوائی ونتیلاتور قرار می‌گیرد. سنسور از یک منبع نوری، یک واحد نمونه گازی و یک فیلتر برشی چرخ مانند مرتبط با آشکازساز نوری تشکیل شده، که وظیفه فرستادن نور مادون قرمز(Infra red) از طریق تعدیل کننده را به عهده دارد. نور مادون قرمز توسط CO2 در جریان هوای بیرون رونده جذب می‌شود. هر چه میزان گاز CO2 بیشتر باشد، میزان نور مادون قرمز بیشتری جذب شده و نور کمتری به آشکار ساز می‌رسد. در این صورت سیگنال تولید شده به کپنوگراف فرستاده می‌شود، تا نمودار مربوطه بر روی صفحه نمایش ترسیم شود. کپنوگراف های نوع Side stream از گاز موجود در مسیر هوایی از طریق یک لوله کوچک نمونه برداری می‌کنند در مکانی مشابه با محل قرارگیری سنسور کپنوگراف Main stream تمامی اندازه گیری ها و پردازش سیگنال در درون خود کپنوگراف Side stream انجام می‌شود به روشی مشابه کپنوگراف Main Stream

 

 

منبع: ماهنامه مهندسی پزشکی

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 16:14 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

هايپرترمي بدخيم (MH) يك متابلوسيم بالاي نادر است و حالتي بسيار مرگ آور بوده كه وقتي بيمار مستعددر معرض داروهاي استنشاقي هالوژينك قرار مي‌گيرد ، برانگيخته مي‌شود(مثل: هالوتان ، انفلوران، دزفلوران و ايزوفلوران) و شل كننده‌هاي عضلاني دپلاريزان (مثل ساكشن كولين) يك ويژگي نهفته(استعداد نهفته) در اين سندرم وجود دارد، وجود مايوپاتي‌هاي متعدد(دستروني عضله) يك خطر بزرگ است .MH معمولا در پي تجويز يك داروي بيهوشي پيشرفت مي‌كند(ظاهر مي‌شود) و لازم نيست در همان ابتداي استفاده از دارو باشد، اين عارضه‌ مي‌تواند  بعد از عمل هم رخ هد.

 

 

اين عارضه پاتوفيزيولوژي مهم رهايي مقدار بسيار زياد و به طور غير معمول ازيون كلسيم داخل سلولي مي‌باشد كه منجر به انقباض بيش از حد عضله (اغلب در عضله ماضغه maeter)  مي‌شود.....


 

 

هیپرترمی بدخیم


 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 15:55 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 


بیهوشی جراحی جشم

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

منبع:

http://hoshbari87.blogfa.com

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 15:43 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2258
بازدید کل : 453212
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس